Tuotteen pakkauksella on useita tehtäviä, joista yksi on toiminnallinen eli sisällön suojaaminen, paremman kuljetuksen tai varastoinnin helpottaminen.
Mutta minkä muun kannalta pakkaus on tärkeää?
Varmasti yksi pakkauksen tavoitteista on tietysti kiinnittää kuluttajan huomio ja tehdä tuotteesta näkyvämpi. Pakkaus auttaa myös erottumaan kilpailijoista.
Olemme listanneet 4 tapaa, joilla voit käyttää pakkaustasi mainoksena:
1. Tuotepakkaus on kuin yrityksen käyntikortti
2. Mainosta yrityksen sosiaalisen median kanavia
3. Laita pakkaukseen pieniä yllätyksiä, jotka lisäävät arvoa asiakkaiden edessä
4. Välitä yrityksesi tiedoja pakkauksesi avulla
Helpoin ja halvin tapaa on lähettää tuotteita tavallisissa ilma painatusta ruskeissa kuljetuslaatikoissa, mikä itse asiassa palvele tarkoitustaan erittäin hyvin, mutta vieläkin parempi yrityksen kannalta olisi, jos laatikko itse olisi erottuva ja toimisi “brändin lähettiläänä”.
Voit tilata pakkauksen omien mittojen mukaisesti, tehdä tuotteeseen haluamasi painatuksen, käyttää brändille ominaisia värejä, tulostaa yrityksen logon ja lisätä erilaisia iskulauseita!
Jos käytät yksinkertaista kuljetuslaatikkoa, jossa ei ole yrityksen tietoja/logoja, olisi hyvä käyttää yrityksen logolla teippiä tai tarroja sen paketoimisessa.
Lisää pakkauksiin sosiaalisen median tilit, joilla jaat eniten sisältöä.
Käytä pakkauksessa hashtagea (#). Tämä saa asiakkaat kiinnostumaan sosiaalisen median sivuistasi, minkä ansioista saat enemmän näkyvyyttä yrityksellesi.
Tee pakkauksestasi niin siisti, että asiakkaat jakavat siitä kuvia verkossa. Kaikki nämä kommentit, jaot ja tunnisteet mainostavat yritystäsi.
Kiitospäiväkortti – Ilmaise kiitollisuutesi kauniilla sanoilla, jotka tekevät lukijan päivästä paremman.
Pienet lahjat – Tuotenäytteitä, kyniä, pieniä suklaita tai karkkeja ja vastaavia kivoja nännejä, mikä ei ole iso kuluerä, mutta auttaa saamaan asiakkaiden tai yhteistyökumppaneiden silmät loistamaan!
Alennuskuponki – Alennuskoodi on hyvä tapa ohjata asiakas seuraavaan tilaukseen.
Käyntikortti – Voit aina tuoda käyntikortteja, jotta tyytyväiset asiakkaasi voivat suositella sinua myös muille!
Pakkaus voi antaa tietoa tuotteen ainesosista ja osoittaa oikean käyttötarkoituksen.
Esittele myös valmistaja tarkemmin. Kuka olet, miksi tällainen yritys on perustettu ja mitkä ovat tavoitteesi? Näin asiakkailla on helpompi kommunikoida kanssasi.
Myös, jos brändisi on ympäristöystävällinen, on suositeltavaa mainita se pakkauksessa – asiakkaat ovat kiinnostuneita sellaisista pienistä asioista!
Jos olet kiinostunut saaman tarjouspyyntöjä painatuksella pakkaustuotteille tai hyviä neuvoja näistä ammattilaisilta, laita ihmeessä sähköpostia: info@designpack.fi tai täytä tarjouspyyntölomake.