Viimeisen vuosikymmenen aikana verkkokauppojen sektori on nähnyt ennennäkemättömän kasvun verkkokuluttajakunnan kasvun myötä.
Pahvilaatikot ovat edelleen yleisin käytetty pakkaus kuljetuksessa. Pahvilaatikot ovat luotettavia ja kestäviä ja tarjoavat paremman suojan tuotteille kuljetuksen aikana. Pahvilaatikot eivät lisää pakkaukseen lisäpainoa ja ovat kierrätettäviä. Pahvilaatikoiden suurin haitta postituspusseihin verrattuna on, että ne vie paljon säilytystila. Tuotteiden lähetystä varten tarvitset paljon erikokoisia pahvilaatikoita tilauksien lähetyksissä tai joudut puolityhjään pakkaukseen laittamaan paljon täytettä, muuten tuotteet liikkuvat liikaa pahvilaatikossa. Ja tietysti iso pahvilaatikko vie paljon tilaa pakettiautomaatissa, minkä takia lähetys saatta olla kalliimpaa.
Postituspussit ovat ihanteellinen pakkausvaihtoehto, mikäli lähetät tuotteita, jotka eivät vaadi lisäsuojaa tai pehmustetta. Postipusseihin voidaan tietysti lisätä kuplamuovia tai muita pakkausmateriaaleja suojaamaan kuljetettavia tuotteita tarvittaessa. Postituspussit suojaavat tuotteita pölyltä, lialta ja vedeltä. Postituspussit ovat kolmelsta sivusta kiinni ja yhdestä auki. Joten ne voidaan nopeasti pakata, teipata ja laittaa matkaan kohti asiakasta. Postipussit on valmistettu vahvasta ja kestävästä materiaalista. Toisin kuin pahvilaatikot, postipussit eivät tarvitse erillistä teippiä pakkausten sulkemiseen. Postitupusseissa on valmiiksi teippi sulkeamista varten. Liimanauha varmistaa turvallisen sulkemisen ja pitää tuotteet tukevasti paikoillaan. Postituspussiin on myös mahdollista kiinnittää toinen liimanauha, jonka avulla asiakkaat voivat tarvittaessa palauttaa tuotteet, mitkä ei ollut sopivia helposti ja sopivasti. Kahden liimanauhan väliin voimme lisätä repäisy- tai leikkausnauha, jotta sinun ei tarvitse pilata postipussia ja repiä sitä väärästä kohtaan.
Oikeanlainen pakkaus on tärkeää kaikille verkkokaupoille, jotta tavaroiten kuljettaminen asiakkaalle tapahtuisi näppärästi, edullisesti ja tuotteet pysyisivät turvassa. Tuotteiden pakkaaminen mahdollisimman pieniin pakkauksiin voi säästää rahaa. Postituspussit ovat joustavampia ja vievät vähemmän tilaa.
Myös pakkaussuunnittelulla on suuri rooli verkkokauppojen kaupankäynnissä. Fyysiseen vähittäiskauppaan verrattuna verkkokaupoilla on vähemmän mahdollisuuksia tehdä itsensä näkyväksi. Täällä sillä on suuri rooli, jotta asiakkaat voivat luoda ikimuistoisen brändikokemuksen ja erottua kilpailijoista. Ehdottomasti kannattaa aloittaa postituspussien ja pahvilaatikkojen suunnittelusta. Seuraavaksi kannattaa miettiä kiitoskortteja, tarroja ja muita mieleenosuvia tuotteita mukaan.
Tietysti ihmiset rakastavat positiivisten kokemustensa jakamista, joten suosittelemme kannustamaan asiakkaitasi jakamaan näitä myös sosiaalisessakin mediassa.
Verkkokaupan lisäksi myös catering-yritysten take-away ja kotiinkuljetus ovat kasvaneet viime vuosina. Maukkaan ruokien lisäksi elintarvikepakkausten tulee olla laadukkaita ja kestäviä. Tässäkään ei pidä unohtaa rajua ja huomiota herättävää muotoilua, joka kutsuisi tilaamaan uudestaan ja uudestaan ja myös jakamaan miellyttävän kokemuksesi muiden kanssa sosiaalisessa mediassa.
Tiedät valintasi? Lähetä meille sähköpostilla tarjouspyyntö tai täytä tarjouslomake.